De Kleijne & Janssen
25-02-2019 | Kantoornieuws
Lees meer
Drie valkuilen bij contracteren
1. Onduidelijke afspraken Het klinkt logisch maar toch gebeurt het vaak. Wat is de echte inhoudelijke opdracht? Welke kwaliteitseisen horen daarbij? Voor u spreekt de inhoud voor zich, maar geldt dat ook voor de wederpartij?
2. Beëindigingsregeling Over de beëindiging is vaak niets geregeld, terwijl dit juist het moment is dat er discussies ontstaan. Mag u de overeenkomst opzeggen? Moet u een opzegtermijn in acht houden? En hoe lang is die opzegtermijn dan? Moet er een vergoeding voldaan worden? Leg het schriftelijk vast, en u verkleint – of voorkomt – het risico op discussies.
3. Vertalingen Contracteren in een andere taal? Met het één op één vertalen van juridische begrippen bestaat het grote gevaar dat met een Nederlands begrip iets anders wordt bedoeld. Hierdoor ontstaan misverstanden.
Zelf een contract opmaken, of het contract van de wederpartij gewoon tekenen, lijkt misschien een goedkope oplossing, maar kan u achteraf duur komen te staan.
Wij voeren een juridische controle uit, dit hoeft niet kostbaar te zijn of veel tijd te kosten. Er wordt met u meegedacht en in korte tijd worden uw wensen besproken en ontvangt u uitleg en bruikbare voorstellen.
Meer informatie over het sluiten van goede overeenkomsten? Neem vrijblijvend contact op met Sanne de Kleijne, sanne.dekleijne@dekleijne-janssen.nl of via 0413 34 18 57.
Overige heffingen
Eindejaarsactualiteiten
Subsidies
Formeel recht
Om onze website optimaal te kunnen laten functioneren gebruiken wij technologie, waaronder cookies en apparaat gegevens. Wanneer u ons toestemming geeft voor deze technologie, kunnen wij bepaalde informatie en data ontvangen, waaronder uw gedrag op onze website en uw unieke IP-adres. Geeft u geen toestemming of trekt u de toestemming voor het bewaren van cookies in, dan kan dat invloed hebben op de optimale werking van deze website en bepaalde onderdelen.